Road trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Heuvel - WaarBenJij.nu Road trip - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Steven Heuvel - WaarBenJij.nu

Road trip

Door: steveninkaapstad

Blijf op de hoogte en volg Steven

26 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier weer een verjaaltje van mij. Begreep dat jullie niet langer konden wachten.. ;)

Het einde is in zicht. Ik mag eerder stoppen met mijn stage omdat ik twee weken geleden al genoeg uren had gemaakt.
Donderdag ga ik met vier anderen op Road trip naar Namibie, Botswana en Zwimbabwe. We hebben voor 11 dagen een Jeep gehuurd om wat van Afrika te zien! Nog een paar dagen stage dus en dan lekker de ban op!

Afgelopen dagen erg leuke dingen gedaan. Gister naar Robben Island geweest. Daar oa de cel van Nelson Mandela gezien waar hij 18 jaar heeft vastgezeten. Vanaf Waterfront is het zo'n 20 minuten varen en bij aankomst kregen we eerst een rondrit met de bus over het eiland. Daarna zijn we in de gevangenis geweest en werden we rondgeleid door een ex-geditineerde die daar heeft vastgezeten. Was erg indrukwekkend.

De dag daarvoor zijn we met 19 man op wijn tour door Stellenbosch geweest. Om 9:15u zijn we vertrokken en na vier wijnhuizen en een wijntje of 24 verder had iedereen em goed zitten. We hadden gelukkig twee dagen prachtig weer.

De week daarvoor heb ik (geloof het of niet) voor mijn lol een vlucht gemaakt in een prive-jetje. De vader van een meisje die we hier hebben leren kennen heeft vier prive-jetjes waarin hij piloten traint. Ze vroeg of we een keer mee wilden vliegen. Toen zijn we met een man of acht gaan vliegen over Kaapstad en omstreken. Ik kon mijn vliegangst maar nauwelijks de baas, maar het was wel echt heel gaaf! Foto's volgen op: http://stevenvdh.hyves.nl/album/51275318/Kaapstad/Clw2-d1K/

Jullie denken natuurlijk: werk je eigenlijk ook nog wel?!?! Ja ook dat doe ik nog. Nadat het WK is afgelopen draai ik dezelfde diensten als de meeste van jullie. Maandag t/m vrijdag van 8.00 - 17.00 of van 7.00 - 18.00. Het hotel begint wat voller te lopen nu. Afgelopen tijd was het erg rustig. Ben veel bezig geweest met de conferentiezalen te leiden. Vorige week een groep Moslims gehad van 54 man. Moesten we ook zalen klaarmaken waar ze konden bidden. Als we daar naar binnen moesten mocht je geen schoenen aan, want dan zouden ze weer opnieuw moeten beginnen. Vrouwen mochten geen eten serveren en al dat soort onzin. Was wel een aparte ervaring in ieder geval.

Tja, het zal vanaf nu niet makkelijk worden om jullie nog op de hoogte te houden. Donderdagochtend vertrekken we en 8 augustus kom ik weer terug. Dan zal ik weer achter het internet kruipen om verslag te doen. 13 augustus ben ik weer thuis!

Foto's van de Shebeen staan er inmiddels op, ga kijken of ik genoeg tijd heb voor de foto's van die vlucht. Stellenbosch en Robben Island komen ben ik bang pas als ik thuis ben!!

Groeten,
Steven

  • 26 Juli 2010 - 10:52

    Jeannette Osse:

    Ha Steven,
    Fantastisch, dat je zoveel kunt zien van dat prachtige Zuid-Afrika en dan nu ook nog naar die andere 3 landen: zal een hele ervaring zijn. Geniet met volle teugen en we hopen je gezond en happy op 13 augustus weer op de Wagenhoeve te zien. Groeten aan Jaap/Jacques, als je hem weer tegenkomt.
    Helm en Jeannette

  • 26 Juli 2010 - 10:54

    Renate:

    zoveel mogenlijk van de omgeving zien mop deze kans krijg je misschien maar 1x!!!!!
    spreek je snal weer na de 8e....

  • 26 Juli 2010 - 12:56

    Annette V.L.:

    Hoi Steven, ook voor jou een prachtige tijd, deze stage in Zuid-Afrika. En heel leuk om ook nog te kunnen reizen daar. Hopelijk kun je wel weer wennen als je terug bent. Wij wensen je een goeie reis verder en tot ziens. Groeten van Ric en Annette.

  • 26 Juli 2010 - 18:06

    Anita Ritzen:

    Hey Steef,

    Super al die ervaringen. Wat ben ik toch jaloers!! Haha. Ik ga zo de foto's nog even kijken.
    Even een vraagje: Als je ergens in Afrika een kop van een nijlpaard tegen komt (ongeveer 20 / 30 cm denk ik) voor in een vijver, wil je die dan voor mij meenemen? Mijn dank zou groot zijn! Mag ook een krokodil of zo zijn hoor, maar nijlpaard is super!! Lukt het niet, even goede vrienden natuurlijk. Jongen, heel veel plezier nog de komende dagen en weken! Geniet er nog van! En.... 24 wijntjes is wel heeeel veel hoor, ook als je wel wat gewend bent, haha. Ik neem nog een slokje Zuid-Afrikaanse rose nu. Proost!!

    Liefs en dikke X Anita


  • 26 Juli 2010 - 18:20

    Anita Ritzen:

    Leuke foto's trouwens!!

    X Anita

  • 26 Juli 2010 - 19:06

    Anja:

    Hoi Steven,

    Ik denk dat je deze stage niet gauw zal vergeten! Wat heb je al veel gezien en meegemaakt en je hebt nogal wat tegoed ook! Al met al heb je het toch goed getroffen! Geniet van je rondreis en je laatste weken in Zuid-Afrika en tot volgende maand!

    Groetjes van Anja

  • 30 Juli 2010 - 13:17

    Carla En Jos:

    Hoi Steven,
    Wat een bijzondere ervaringen heb jij gehad in deze periode zeg! geweldig om te lezen allemaal. En ook leuk dat je nu nog wat vrije tijd hebt en vakantie kan vieren. Dat verhaal over die gevangenis doet me denken aan Alcatraz, dat vonden wij ook zo indrukwekkend, het sfeertje dat er hangt, ongelooflijk dat mensen daar dan lange tijd hebben moeten zitten.Als je terug bent zien we graag alle foto's hoor!

    Geniet nog maar lekker van de laatste weekjes en tot gauw

    Carla en Jos

  • 01 Augustus 2010 - 19:11

    Huib & Corien:

    Lieve Steven, leuk dat je snel weer terug komt! Wij zijn nog op vakantie, maar willen je daarna zo snel mogelijk zien! Al je vingers/tenen nog intact? KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage Strand Tower Hotel

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2010

Bijna weer naar huis

26 Juli 2010

Road trip

07 Juli 2010

WK

29 Juni 2010

Haaai

12 Juni 2010

HOPPAAAA!!!
Steven

Actief sinds 18 Mei 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 5776

Voorgaande reizen:

23 Mei 2010 - 13 Augustus 2010

Stage Strand Tower Hotel

Landen bezocht: